کد خبر: 66399

نگاهی به مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال

پدیده به یک استقلال دیگر رسید /پرسپولیس به حریف معمولا بازنده

استقلال به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر به مصاف پدیده‌ای خواهد رفت که از 10 دیدار قبلی خود فقط 2 امتیاز کسب کرده و شانس اول سقوط محسوب می‌شود.

به گزارش «فرهیختگان»، هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فردا با برگزاری 8 دیدار پیگیری خواهد شد. از ساعت 15 آلومینیوم اراک- گل‌گهر سیرجان، هوادار- تراکتور، پدیده مشهد- استقلال، نفت مسجدسلیمان‌- فجر سپاسی و مس‌رفسنجان- نساجی مازندران به مصاف هم می‌روند و از ساعت 17 نیز سپاهان- پیکان، پرسپولیس- ذوب‌آهن و فولاد- صنعت نفت آبادان با هم دیدار می‌کنند. اگرچه در این هفته تیم‌های استقلال و پرسپولیس روی کاغذ کار راحتی را در پیش دارند ولی بدون‌شک در مهم‌ترین دیدار هفته تیم‌های مدعی آلومینیوم و گل‌گهر سیرجان در اراک به مصاف یکدیگر خواهند رفت؛ چراکه تیم اراکی برای باقی ماندن در جمع مدعیان به 3 امتیاز این دیدار نیاز مبرم دارد و از سوی دیگر تیم سیرجانی که هنوز به رای کمیته استیناف برای شکسته شدن رای کمیته انضباطی و بازگشت 7 امتیاز دیدارهای خود امیدوار است، برای اعاده‌حیثیت در این دیدار به میدان خواهد رفت.

استقلال به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در لیگ برتر به مصاف پدیده‌ای خواهد رفت که از 10 دیدار قبلی خود فقط 2 امتیاز کسب کرده و شانس اول سقوط محسوب می‌شود. نکته قابل توجه در این دیدار می‌توان به رویارویی یک سرمربی استقلالی با تیم سابق خود اشاره کرد. سیدعباسی جوان که به‌تازگی هدایت مشهدی‌ها را عهده‌دار شده است از ‌انگیزه‌های زیادی برای نشان دادن شایستگی‌های خود در این مسابقه برخوردار است. نکته دیگر اینکه در این دیدار فرهاد مجیدی دوباره استقلال را به تنظیمات کارخانه برگردانده و آبی‌ها به ترکیب ماقبل دیدار مقابل نود ارومیه باز خواهند گشت. همچنین پدیده نیز بعد از عبور از استقلال ملاثانی در جام حذفی دوباره به یک استقلال دیگر این بار در لیگ برتر رسیده و چه بسا بتواند این بار هم در خانه موفق عمل کند.

در دیگر دیدار مهم هفته تیم‌های پرسپولیس و ذوب‌آهن در ورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند. در سال‌های اخیر معمولا ذوبی‌ها در ورزشگاه آزادی لقمه دندان‌گیری برای سرخ‌ها به شمار نرفته‌اند و معمولا با دست خالی تهران را ترک کرده‌اند. در این دیدار نیز پرسپولیس هم به یک سرمربی پرسپولیسی رسیده و این بار شاید مهدی تارتار با توجه به شناخت خوبی که از شاکله سرخ‌پوشان دارد بتواند این قاعده یعنی شکست ذوبی‌ها در دیدارهای تهران مقابل پرسپولیس را برهم بزند.

پرسپولیس نیز با عبور از ویستا توربین در جام حذفی برای آنکه امیدهایش به دبل هت‌تریک زنده بماند به 3 امتیاز این مسابقه احتیاج فراوانی دارد و قرمز‌ها نیز درصورت کسب پیروزی مقابل حریف اصفهانی برای کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل امیدوار خواهند ماند.

مرتبط ها